El periodisme o és lliure o és una farsa. R Walsh.

Unes 500 persones omplen la plaça de la Vila de Badalona en solidaritat amb Gaza i amb la flotilla solidària

Concentració a la plaça de la Vila de Badalona protestant contra l'assalt a la flotilla solidària foto: Pablo Diaz-Flores

Concentració a la plaça de la Vila de Badalona protestant contra l'assalt a la flotilla solidària foto: Pablo Diaz-Flores


Els manifestants han criden tot el temps contra el genocidi que ja ha costat més de 67.000 víctimes a Palestina

Unes 500 persones han omplert la plaça de la Vila de Badalona en un acte de protesta contra l’assalt patit per la flotilla que anava a Gaza a dur aliments i medicines per a la població civil. En un ambient reivindicatiu s’ha cridat contra el genocidi que ha costat unes 67.000 víctimes a Palestina, la majoria nens i persones que no es poden valdre.

Diverses organitzacions han cridat a la concentració per mostrar la solidaritat dels badalonins amb les víctimes de l’ofensiva de l’Estat d’Israel a la franja de Gaza. L’emoció estava a flor de pell. Entitats que van des de les associacions de veïns fins a Badalona Acull han reclamat que s’aturi l’agressió que pateixen els palestins, especialment dones i nens. També han criticat la tebior de la Unió Europea a l’hora de prendre mesures contra l’estat israelià.

El public ha participat fent crits reivindicatius com: «Israel assassina, Europa patrocina». També s’ha reclamat sota diverses fórmules el «boicot a Israel», «donde están, no se ven, las sanciones a Israel». Al mateix temps es reclama que cap país occidental negocii amb Israel mentre aquest estat no aturi l’agressió que ja fa més de dos anys que dura.

Els organitzadors van mostrar la seva alegria davant del que que si fa un més ja hi va haver a Badalona una concentració indignada contra el genocidi que es produeix a Palestina, en aquesta ocasió la resposta «ha estat molt més contundent, doblant o triplicant l’assistència». En aquest context es va fer una valoració positiva de la reacció, afirmant que «el que passa a Badalona està passant també a moltes altres ciutats de Catalunya, Espanya i Europa».

En la al·locució es va afirmar que tot i l’escàndol internacional, el govern de Netanyahu «continua fent el que li dóna la gana», tot remarcant que l’abordatge de la flotilla s’havia produït a aigües internacionals, sobre les quals no té cap jurisdicció Israel. En aquest sentit s’ha indicat que la transgressió de les normes es produeix amb el «suport incondicional del govern dels Estats Unit i la tebior de la Unió Europea davant del que està passant».

En el manifest s’ha instat els manifestants a mantenir les posicions, «igual com han fet els voluntaris de la flotilla, solidària i humanitària».

Per tot plegat, els organitzadors de la concentració han citat els assistents dissabte vinent a la que serà la gran manifestació de Barcelona, que sortirà dels Jardinets de Gràcia.

L’acte ha acabat amb diverses actuacions musicals, que han culminat amb el Cant dels ocells.